User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

07 maj 2021

Stemmeniveau og piktogrammer

Jeg har længe gået med et ønske om at revidere mine piktogrammer til dagens program. Det er næsten 5 år siden, at jeg startede med at lave piktogrammer til fagene, som kan bruges på tavlen til dagens program. Med tiden er filen vokset, da folk har været gode til at skrive til mig med ønsker, så jeg har nu omkring 130 piktogrammer, heraf enkelte gengangere med nogle ting som har forskellige navne alt efter hvor man kommer fra. Og nu skulle det være - tror arbejdet med de forskellige andre illustrationer til skoleting, klasseledelse osv. de sidste par uger fik mig sparket igang. 

Du kan derfor nu på Lidt af hvert finde filen med de nye piktogrammer (scroll ned til lige før kommentarerne). Der er 39 sider i filen, så hav lidt tålmodighed når du kigger dem igennem - jeg er sikker på, at der også er lige de piktogrammer, som du bruger til dagens program. Filen er selvfølgelig også lagt i mappen med piktogrammer, som du kan finde link til på Klar til et nyt skoleår.

Jeg blev også inspireret til at lave piktogrammer til stemmeniveau (det er et af de tilfælde hvor jeg egentlig langt bedre kan lide det engelske navn voice levels, men det dur jo ikke). Så på Lidt af hvert finder du lige før piktogrammerne nævnt ovenfor to filer med stemmeniveauer. I den ene fil finder du piktogrammer for stemmeniveau enkeltvis, i den anden fil har jeg forsøgt mig med at lave et par forskellige udkast til plakater, som man kan hænge op, hvis man hellere vil det. Plakaterne viser kun en lille del af de forskellige piktogrammer, så tjek filen med dem alle, så du kan se, om der lige er noget, som du kan bruge med dine elever. Piktogrammerne kan selvfølgelig også findes i mappen med skoleting, som du finder link til på Klar til et nyt skoleår.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar