User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

24 april 2021

Skoleting

I løbet af ugen faldt jeg over et opslag på instagram, hvor en lærer på tavlen gjorde eleverne opmærksom på, hvad eleverne skulle bruge til en given opgave - eksempelvis blyant, saks, lim. Det giver jo super god mening. Jeg har derfor lavet en fil med en række skoleting, som kan bruges på mange måder. Brug den på tavlen til at gøre eleverne opmærksomme på, hvad de skal bruge til en opgave, brug dem som mærkater hvor det er nødvendigt, osv. Der er mange illustrationer i filen og en del gengangere. Jeg har nemlig brugt to forskellige illustratorer. Men så har man mulighed for at vælge de udtryk, som man bedst kan lide. Jeg har også tilføjet en tom skabelon, så man ved at klippe og klistre kan lave sine egne matchende skilte. Filen er smidt op på Lidt af hvert (pt. lige over kommentarerne), men jeg har også tilføjet dem til fanen Klar til et nyt skoleår, så de er nemme at finde sammen med alle de andre ting, som skal bruges for at gøre klar til et nyt skoleår. Jeg har kaldt mappen for skoleting.


Samme sted har jeg også uploadet en fil med farveblyanter, som kan bruges til ophæng i klassen. Ordet og rammen matcher farveblyanterne.

I går fik jeg en henvendelse omkring en af mine gamle kalendere. En af de første kalendere jeg lavede til bloggen, var en kalender hvor datoerne havde et billede + ord. På den måde har man mulighed for at bruge ordene som dagens ord, og vende og dreje ordet på alle mulige måder. Læreren der skrev til mig ville høre, om jeg ville lave endnu en udgave, da hendes klasse nu havde gennemtygget alle ordene, men hun ville gerne fortsætte arbejdet i 3. klasse. Og det gav lige skubbet til at få lavet en ny (og lidt pænere udgave), som jeg egentlig har overvejet et stykke tid. Den nye kalender kan også findes på Lidt af hvert sammen med ovenstående filer, men den er også smidt i mappen med kalendere, som kan findes på Klar til et nyt skoleår. Filen hedder 'Kalender med billeder og ord 2'.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar