User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

15 maj 2021

Morgenmappe og min mening ark

YES! Så blev jeg endelig færdig med mine morgenmapper. Opgaver til morgenmappe juni kan nu findes på Lidt af hvert (hvor du også finder link til mappen, hvor de alle er samlet i). Det var et større arbejde end jeg troede, da jeg i sin tid gik igang med mine morgenmapper - det der indimellem kan virke som en fin lille hyggelig opgave, viser sig ofte at være noget mere omfattende. Men nu er der 11 forskellige kompendier til morgenmappe, dvs. mere end 150 sider. I juni er der fokus på læseforståelse i en non-fiktion tekst, og eleverne skal desuden skrive deres egen lille tekst om dyret. Der er 3 sider til hvert dyr, 7 dyr i alt.


Jeg har også lavet 2 forskellige opgaver med 'Min mening'. På det ene ark er fortrykt en lille tekst, på det andet skal eleverne selv skrive deres tekst og begrundelse. I sidstnævnte opgave har jeg lavet en oversigt med sætningsstartere og overgange, som kan hænges op i klassen. På førstnævnte er også lavet en skabelon, så man kan bruge opgaven med egne billeder. I finder begge ark på Skriveark under Maj 2021 (lige før kommentarerne pt.).

    


Ingen kommentarer:

Send en kommentar