User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

27 april 2021

I lørdags lavede jeg et indlæg om nogle nye filer, som jeg har lavet, bl.a. illustrationer der kan bruges til at vise eleverne, hvad de skal bruge til en opgave (eksempelvis blyant, saks, lim, osv.). 

Jeg har nu fået lavet lignende små kort, hvor der er fokus på klasseledelse (i mangel af bedre ord), hvor man med illustrationer viser, hvordan der skal arbejdes med en opgave (eksempelvis makker, hjælp hinanden, osv.). Jeg har også lavet kort der kan bruges ift. pausen for at illustrere, hvilke muligheder der er for lege, ingen leger alene, mv. I begge filer er der tomme eksemplarer på sidste side, så man selv kan klippe-klistre og lave nogle der matcher i næsten samme udtryk. Begge filer kan findes på Lidt af hvert, men er også placeret i mappen med skoleting, som kan findes på Klar til nyt skoleår (hvor man i det hele taget kan finde mange spændende ting til ens klasseværelse).

Tanken er at kortene kan bruges på tavlen for at gøre det tydelig for klassen, hvad der skal ske. Jeg er meget optaget af de 10 h'er i undervisningen, og har også en fil der har et par år på bagen, som kan findes på Lidt af hvert, hvor man i et skema skriver, hvad eleverne skal lave, hvordan, med hvem, hvor længe, osv. Kortene her er på samme måde et forsøg på at tydeliggøre for klassen, hvad de skal bruge, hvordan de skal arbejde og hvordan pausen skal (kan?) foregå. Jeg håber, at nogle kan bruge dem i et forsøg på at skabe struktur og overskuelighed i ens klasse. 

Jeg forsøgte mig lige med at lave et par billeder som eksempel på, hvordan de kunne sættes op på en tavle. 





1 kommentar: