User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

28 december 2020

Godt nytår

Jeg håber, at alle har haft en god juleaften og juledage trods en noget anderledes jul. Jeg glæder mig virkelig til, at vi er på den anden side af alt det her, så vi igen kan se de folk vi gerne vil og uddele kram til familie og venner. Jeg har tilbragt en god uges tid hos min mor - på en sofa med bøger ved hånden. Nu er jeg hjemme ved mig selv, og tænkte jeg hellere måtte forsøge at være aktiv et par timer ved computeren, bare for at se, om jeg stadig kunne. ;-)

Jeg har lavet 2 opgaver, som kan anvendes efter nytår. Den ene en simpel side med julefavoritter, som kan bruges fra 0. klasse og op (har også lavet en med vinter favoritter, så den kan bruges senere på vinteren også). Den anden er en nytårsfoldebog, som nok primært er fra 2. klasse og op - måske især god til start mellemtrin. Denne er også lavet i en digital udgave, så der er mulighed for at bruge den, hvis vi starter året med at gå i skole hjemmefra. (Husk, at der også ligger en hel del brugbare filer om nytår i forvejen på linket herunder. Jeg lavede fx 2 indlæg omkring sidste nytår, som måske er noget for dig. Indlæg 1 - indlæg 2.)

Jeg har placeret begge filerne på Nytår - scroll ned til overskriften December 2020. 

På opgaven med julefavoritter skal eleverne tegne eller skrive om deres favoritter i forbindelse med julen (eller vinter). 
(Opdateret 29/12: Filen kan nu også findes i en digital udgave i Slides/Powerpoint.)


Foldebogen der kan laves efter nytår er lavet i en udgave der kan printes, men jeg har også lavet en digital udgave. Bruger man selv/ens elever google, bliver der automatisk lavet en kopi, når man klikker på linket på siden (I kan også bruge dette link: kortlink.dk/29uvp). Anvender man Powerpoint, er der lavet et link, så en powerpoint fil kan downloades, og denne kan så deles videre til eleverne. Det er kun muligt at redigere på forsiden, hvor skrift mv. kan ændres. På alle andre sider er der blot skrivefelter til at udfylde opgaven Opgaven kan eventuelt kopieres, når eleverne er retur i skolen og klipses til en bog (vejledning i filerne).




2 kommentarer:

  1. Yes! Det er lige noget, jeg kan bruge. TAK!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Dejligt at høre! God fornøjelse.
      Vh Susanne

      Slet