User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

05 oktober 2020

Halloween

Tiden flyver afsted og lige om lidt kan vi alle holde en velfortjent efterårsferie. Jeg har ikke fået lavet så meget nyt til bloggen her efter sommerferien. Det skal nok komme igen. Men jeg tror jeg har haft lidt travlt og bare har nydt at holde fri, når jeg har fri - i min verden er der ikke noget bedre end at sidde med en bog i sofaen. Men, nu er der start ferie, så ser jeg om ikke inspirationen den rammer mig, når jeg har nogle dage fri. ;-)

Lige om lidt er der Halloween. I kan her på bloggen finde materiale til både dansk og engelsk. Materialerne i engelsk har mine egne elever været vilde med, og det har fungeret rigtig godt, de gange jeg har brugt dem.

Jeg lavede dette indlæg for 2 år siden om Halloween i engelsk. Jeg har lavet en bog i Book Creator, hvor eleverne kan høre de ord, som jeg har sat fokus på, og så er der et et par spil og sange. Derudover har jeg lavet et hæfte, som anvender de samme ord. Jeg har lavet en bog til både 1. og 2. klasse - bogen til 2. klasse kan måske også anvendes i 3. klasse. Hæftet kan anvendes uden at bruge bogen fra Book Creator (men har I computer eller ipad til rådighed, vil jeg anbefale den - eleverne plejer at synes det er hyggeligt). Materialerne kan findes på Engelsk.


Jeg har også lidt materialer til dansk. Egentlig har jeg aldrig rigtig beskæftiget mig så meget med Halloween i dansk, men jeg fik alligevel på et tidspunkt lavet nogle filer, som I måske kan bruge. I finder filerne til dansk på fanen Emner. Lidt længere nede på samme side kan I også finde en fil med tal og bogstaver i græskar, som måske kan bruges til et eller andet i denne tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar