User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

03 oktober 2018

Halloween engelsk

Lige om lidt er der Halloween, som er et emne der helt sikkert arbejdes med i engelskundervisningen rundt omkring. Det er så oplagt, og ungerne synes som regel, at det er et fedt emne at have. 
Jeg vil lige starte med at dele en af mine favorit sange til emnet, som dog også måske kan være en smule uhyggeligt - de helt mindste elever skal som regel lige se den en gang eller to først før de helt falder for den, mens de i 2.-3. klasse som regel synes den er ret fed. Og så er den til at holde til at høre som lærer - bortset fra at man efter at have hørt den for 5. gang en dag, som regel har fået den på hjernen. Kig den HER.

På min skole har vi Gyldendals portaler, og jeg kiggede lige for, for at se, hvilke ord der bliver præsenteret til emnet. Gyldendal har 2 sæt flashcards, jeg har taget udgangspunkt i sæt 1. Her er der 8 ord. Disse 8 ord har jeg lavet en bog med i Book Creator - på den måde kan mine materialer evt. bruges sammen med de ting, som er at finde hos Gyldendal. I Book Creator bogen har jeg indsat 3 forskellige sange også, samt lavet 2 spil. I kan se bogen nederst her i opslaget (og i materialet jeg beskriver her under er linket til bogen).

Da jeg havde lavet ovennævnte bog, forsøgte jeg mig med at lave et par simple opgaver til emnet. Vi plejer at bruge et par lektioner på emnet, så det er blot nogle små opgaver. De kan samles i et A4 hæfte, eller man kan blot vælge enkelte af opgaverne ud. I opgaverne bruger jeg de samme billeder, som er brugt i Book Creator bogen, blot er de i opgaverne sort/hvid. 

Bogen i Book Creator og opgaverne skal jeg bruge i min 1. klasse, men det kan nok også bruges i 2. klasse. Hvis jeg får tiden til det, laver jeg et lignende materiale med ordene fra flashcard 2 hos Gyldendal til mine 2. klasser - men det må tiden vise. Dette tog lidt længere tid at lave end jeg først lige havde regnet med. :-D

Find materialet på "Engelsk" under 3. oktober 2018.






OPDATERET 8. OKTOBER 2018
Så fik jeg lavet bog og materiale til 2. klasse også. Bygget op på samme måde med en bog i Book Creator og efterfølgende ark til eleverne. 
Materialet kan ses på fanen "Engelsk" under datoen 8/10-18. 



2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg kan se, at du har slettet din kommentar, men jeg vil blot lige svare på dit spørgsmål. Match opgaverne i Halloween-bogen er lavet på learningapps.org. Jeg lavede for nogle år siden en video, hvor jeg viser det, som du kan se i dette indlæg: https://indskoling.blogspot.com/2016/03/video-learningappsorg.html
      Mvh. Susanne

      Slet