User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

29 december 2021

Opstart efter nytår

Godt nytår til jer alle! Om få dage går det løs igen. Jeg ved nogle først starter onsdag den 5. januar, men rigtig mange starter op online mandag den 3. januar. Og så er jeg i det hele taget spændt på at se, om det forlænges eller hvad der kommer til at ske...

Lige før jul lavede jeg en online juleafslutning. Denne har jeg ladet mig inspirere af og har lavet en online opstart. Der er 5 opgaver og en 'Spot hvem der', som er et forsøg på at lave en online udgave af 'Find en der', som er en smule svær at lave online - i hvert fald i indskolingen!

I kommer direkte til præsentationen ved at klikke på billedet herunder (eller HER). På sidste side er der som sidst info til læreren, og som altid kan I jo blot springe over, hvis der er opgaver, som ikke passer jer. 
Tip: Hav præsentationen i et vindue for sig og præsentere dette vindue, så kan du skifte mellem mødet og præsentationen, og se elevernes besvarelser undervejs. Det er især handy, hvis man ikke har to skærme, og det er det vist de færreste der har...


Præsentationen er også delt på fanen 'Nytår'. Her finder I også en række filer, som kan bruges i forbindelse med nytåret. En del af disse er også lavet digitalt, da vi jo stod i samme situation sidste år. Der er bl.a. en nytårsfoldebog (som kan laves digitalt), jule/vinterfavoritter samt et ark til at lave nytårstale med de yngste.
Hvis du har lyst kan du læse mit indlæg fra sidste år, hvor nogle af ovenstående filer blev nævnt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar