User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

19 december 2021

Juleafslutning

Jeg havde egentlig ikke tænkt, at jeg skulle lave mere her inden jul, men kan se der efterspørges ideer til online juleafslutning. Jeg ved godt, at nogle er gået fra, men rigtig mange går først på juleferie tirsdag/onsdag i næste uge, så nu kan jeg da i hvert fald nå at hjælpe dem, hvis de kan bruge ideen.

MB-dansk.dk har nemlig lavet en "Den store nytårsquiz", som er ret genial. Har I kolleger i overbygningen (måske også slut mellemtrin), som mangler en ide, så send dem lige til MB-dansk.dk, så finder de nogle helt geniale opgaver, som de kan bruge med deres elever. Men, disse opgaver er for svære for eleverne i indskolingen. Så har jeg ladet mig inspirere og lavet lignende opgaver til brug i indskolingen. Jeg tænker umiddelbart fra 1.-3. klasse, men enkelte af opgaverne vil også kunne laves med børnehaveklassen - så kig og vælg ud.

Opgaverne er delt på fanen Jul, men kan også findes her nedenfor.

Til online brug klik HER (eller skriv kortlink.dk/2ebm5 i din browser).

Som PDF finder du HER.

2 kommentarer:

  1. Tak for en fin aktivitet til juleafslutning :)
    Hvilket program har du brugt i skoletube, til at lave bogstavsopgaven?
    vh Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Det er lavet i H5P. Det er et program, hvor man kan lave forskellige typer opgaver, som kan laves online - der er rigtig mange. (Hvis du går ind og prøver, så husk at vælge H5P 2022).
      Vh Susanne

      Slet