User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

23 september 2020

Grafisk facilitering

Vi er på min skole med i et projekt om at lave makerspace sammen med en række andre skoler i kommunen. I sidste uge havde vi et møde online, hvor vi bl.a. fik en hurtig introduktion til grafisk facilitering. Jeg har kigget på det før, men ikke gjort noget ved det, for jeg kan ikke tegne. Eller...måske kan jeg godt lidt, når det bliver struktureret som her. Det er i hvert fald klart noget, som jeg skal lege meget mere med!

Jeg har her efter weekenden forsøgt mig med mit første bud. Jeg ser tit nogen der efterspørger en struktur for, hvad man gør, når man skal i gang med en opgave. Her er et bud - måske kommer der flere, når jeg får tænkt flere tanker, og bliver bedre til at tegne og fortælle. ;-) Jeg har smidt 3 versioner op - en i farver og to i sort/hvid, hvor man kan vælge om man vil have med eller uden vejen. Måske kan man bruge dem til selv at blive inspireret, måske kan man arbejdere videre på det - og måske er det slet ikke noget du kan bruge. I kan finde dem på den nye fane Grafisk facilitering - får jeg lavet flere ting, ryger de op på den.



Helle Schütten Johansen fra helleforhelle.dk, har lavet plakater, som Aalborg Kommune deler, så I på nogetathavedeti.dk/makerspace kan hente inspiration til, hvordan I kommer i gang med at tegne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar