User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

13 maj 2020

Lad mig høre

Jeg flyttede den 1. maj, og har nu fået ca. dobbelt så meget plads, som jeg havde før. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre med al den plads. Men det vigtigste - jeg har nu fået mig et kontor. Og jeg nyder det! Jeg mangler fortsat lidt møbler, bl.a. en sofa, så sceneskift til et nyt sted at bo, et kontor, manglende sofa - ja det har betydet, at jeg den sidste uges tid har brugt en del tid på kontoret. En del af det jeg har lavet, kan jeg ikke fortælle så meget om endnu. Men, noget godt til jer er der kommet ud af det, og hvis jeg selv skal sige det, kan I godt glæde jer!

Rigtig mange lærere kender materialet "Hemmelig lektie", som hørte til Bogslottet fra Alinea. Desværre kan bogen ikke købes mere, men den skulle dog kunne findes på biblioteket (det kunne man i hvert fald på et tidspunkt). Jeg har gennem flere år tænkt, at jeg godt kunne tænke mig at lave et lignende materiale (i mangel af at bogen ikke længere kan købes), dog er det noget af en opgave at kaste sig ud i. Men nu kom inspiration og tiden til det, og jeg har derfor lavet materialet "Lad mig høre", som du nu kan finde på Skrivning.

Der er 3 filer. En lærervejledning og to filer med opgaver. I den ene fil findes opgaverne som små opgaver med 8 ens opgaver på en side, så den er hurtig at kopiere og klippe ud til en klasse. I den anden fil er hver opgave lavet som et ark med opgaven og plads til at besvare opgaven. Så kan man bruge den løsning, som fungerer bedst for en. I lærervejledningen finder I desuden et ark, hvor man kan lime den lille opgave ind og besvare opgaven, hvis det kan bruges.

Og hvor mange opgaver er der så? 104!! Spørg mig ikke hvordan pokker det er lykkes mig at lave 104 forskellige opgaver. Er ret sikker på, at det ikke er noget der sker igen lige foreløbig. Men, med 104 opgaver er der også opgaver til hele indskolingen. De er meget forskellige og nogle opgaver passer helt sikkert bedre i 2.-3. klasse end andre. Så kig dem igennem så du kan vurdere, hvilke opgaver der passer til dine elever.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar