User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

05 maj 2019

Nyt forfatterhæfte

Det har været en produktiv uge! Det er sjovt, hvordan jeg nogle uger får ideer oveni hinanden, som bare skal udaf fingrene, mens jeg andre uger kan være helt tom for ideer...

Jeg delte først på ugen et indlæg om mine "Lær, læs, skriv" opgaver. Midt på ugen fik jeg så ide til nogle "Læs og lav opgaver", som jeg skrev om i min facebookgruppe og på instagram. Jeg lavede først 10 ark med fokus på navneord, og de fik så god respons, at jeg fluks måtte lave 10 ark med fokus på udsagnsord. Så nu er der 20 ark i alt. De kan findes på fanen Læsning (under 1/5-19 og 2/5-19).


     


Mens jeg søgte efter billeder til ovenstående ark, faldt jeg over nogle super skønne tegninger fra en bruger på pixabay - bruger creozavr. Jeg skyndte mig at gemme nogle af disse tegninger, idet jeg tænkte, at de var oplagt at bruge i et forfatterhæfte.
Så det har jeg fået lavet i dag - faktisk 2 forskellige hæfter. I oktober 2017 delte jeg et forfatterhæfte, som jeg havde lavet til min daværende 1. klasse - læs indlægget HER. Det ene hæfte er bygget op på fuldstændig samme måde som det. Men jeg har de sidste par dage også leget med tanken om, at man måske kunne lave små stikord omkring billedet, hvor eleverne først tænker lidt over, hvem historien handler om, hvad de kan se, hvor historien foregår samt hvornår. Så i det andet hæfte jeg har lagt op, er der en side, hvor eleverne skal skrive stikord til billedet og efterfølgende en hel side, hvor de skal skrive historien. Hvis man kopiere det som hæfte passer det med, at når eleverne laver et opslag i hæftet, har de på venstre side stikordene og på højre side skrives historien (husk at kopiere forsiden med ;-) ). Jeg har i begge filer på første side skrevet, hvordan den kan kopieres - kan selvfølgelig også bruges enkeltvis til f.eks. værkstedsarbejde. Filerne findes på fanen Skriveark under 5/5-19. Kan bruges i hele indskolingen.
       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar