User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

20 november 2018

Bogstaver i skrivehus

Jeg kan se, at gratisskole.dk er nede, og så vidt jeg kan læse mig frem til rundt omkring, er der tvivl, om siden eventuelt kommer op at køre igen. Det er en side, som er meget brugt, så det vil helt sikkert blive et tab for mange!
Jeg så en lærer på skolekom (jeps, det eksisterer stadig 😉), som efterlyste de små bogstaver i skrivehuse, som vedkommende netop tidligere har fundet på gratisskole.dk. Så jeg har forsøgt mig med at lave en udgave, som måske kan bruges. 

Jeg har lavet 2 forskellige filer. I den ene fil findes både de små og de store bogstaver i skrivehuse. Der er desuden et par tomme sider med skrivehuse, hvis det kan bruges. I den anden fil har jeg forsøgt mig med at vise 2 gange, hvordan det lille bogstav skal skrives, og så et lille skrivehus, hvor eleverne kan øve sig. De fine bogstaver, der viser hvordan bogstavet skrives er fra deleskærm.dk - en stor tak til Rune Elmstrøm! Han har lavet en fin plakat med bogstaver, som med fordel kan hænges i klassen. I finder begge filer på "0.klasse" (eller fanen med skriveark).




Samme sted har jeg også i weekenden smidt endnu en opgave med at farve bogstaver til førskole/0. klasse. Her skal eleverne finde et bestemt stort bogstav og farve det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar