User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

09 juni 2019

Skoleåret der gik - foldebog

Der er kun 3 uger tilbage af dette skoleår, inden eleverne sendes på en velfortjent sommerferie - det pædagogiske personale har som regel lige nogle ekstra dage alene derefter inden også de kan holde velfortjent fri. 
Personligt synes jeg dette skoleår er gået ualmindeligt stærkt. Jeg ved ikke, om det er kombinationen af at have arbejde dels i skolen og dels på CFU der gør, at jeg synes tiden flyver. Men året er i hvert fald gået hurtigt. Det kan også mærkes nu, så jeg trænger til fri - og det er jeg sikker på at I alle gør.

Jeg har gennem de sidste par år lavet forskellige filer, som kan bruges op mod sommerferien. Det første jeg lavede var tilbage i 2016, hvor jeg lavede et ark med "Mit bedste minde" om skoleåret der var gået samt en 'summer bucket list' (som fungerede som en foldebog). Begge kan findes på Lidt af hvert under 30/5-16 og 10/6-16. I 2018 lavede jeg "Farvel til x klasse" og "Skoleåret der gik", som kan findes under 25/6-18 på førnævnte link. 
       

I aftes slog det mig så, om jeg mon kunne bruge ovenstående som afsæt for en foldebog - blot for at lave lidt nyt til bloggen. Så jeg har forsøgt mig med en foldebog, som egentlig er de to ovenstående filer i en. Foldebogen kan bruges på alle klassetrin i indskolingen (og sikkert også på mellemtrinnet). Stor tak til Charlotte Kathrine Zacho som var så sød at printe den ud og folde den for at sikre, at det kunne lade sig gøre. Filen er i sort/hvid, men har også lavet en version i farver, hvis man gerne vil det. Vær derfor opmærksom på, at du skal printe enten side 2 og 3 (sort/hvid) eller 4 og 5 (farver), og at det skal printes som tosidet. Disse instruktioner findes også på den første side i filen. Filen finder du på samme link som de andre, dvs. Lidt af hvert under 9/-6-19 (dvs. pt nederst lige før kommentarerne).



3 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Jeg tænker på om det er muligt at lave en søgefunktion på din side. Jeg sidder og leder efter dine opgaver med læs og lave opgaver 1 og 2 men kan ikke huske under hvilken fane, jeg skal lede? Forøvrigt helt fantastisk side du har lavet. Meget anvendelig og mine elever er vilde med dine opgaver.

    SvarSlet
  2. Jeg fandt den. Glem mit opslag;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du fandt den!!
      Jeg er bange for, at en søgefunktion ikke vil give den helt store mening, fordi der er så mange filer på hver enkelt fane... Og jeg har indtil videre ikke brugt tags mv. Men kan være jeg skal kigge lidt nærmere på det, måske det kan hjælpe, så man trods alt kommer til den rigtige fane, hvis man søger på et ord... Jeg prøver at undersøge det!
      Og tak for de pæne ord - så glad for at mine ting kan bruges! :)

      Slet