User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

24 juni 2018

Lidt nye filer

I min facebookgruppe har jeg delt et par links til nye filer på min blog, men tænkte jeg hellere måtte lave et indlæg, da det sikkert langt fra er alle, som følger min facebookgruppe.

Jeg har vist skrevet i et tidligere indlæg, at jeg har købt lidt forskelligt clipart på bl.a. teacherspayteachers, og jeg tænkte, at det må da kunne bruges til noget. Så jeg gik i gang med at lave nogle simple bogstavsark. Det tog længere tid end jeg lige havde regnet med! Men på "0. klasse" er der den 19/6-18 lagt en fil ud med et ark til hvert bogstav, undtagen Q, W og X. 

Dernæst fik jeg en ide, som blev inspireret af mine "Jeg kan læse" ark. Det udviklede sig til "Lær, læs, skriv", hvor der indtil videre er lavet 22 ark. Måske kommer der flere på et tidspunkt. I løbet af de 22 ark præsenteres 44 forskellige ord. Disse har jeg efterfølgende samlet på et "Lær, læs, skriv - ord". Et forslag kan være at laminere disse, klippe en række ud ud og lade eleverne lave disse med whiteboardtusch. Så kan de viskes rene, og en ny elev kan bruge dem. De to ark kan også findes på "0. klasse". De er desuden også lagt ind på "Læsning". Kan findes under datoerne 21/6-18 og 23/6-18. 
 
For to år siden lavede jeg et par underlag, som også kan bruges til ophæng i klassen. Dem sad jeg lige og kiggede lidt på, og har taget lidt fra dem alle og samlet dem til et fælles underlag med dansk og matematik på. Måske kan nogen bruge det. Det er placeret på "Lidt af hvert" under 24/6-18.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar