User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

28 maj 2018

For tidligt at gøre klar til det nye år?

Mon det er for tidligt med dette indlæg? Jeg ved jo, at det efterhånden begynder at summe rundt om på skolerne ift. det kommende skoleår, så nu vover jeg pelsen med et indlæg.
Jeg har en række ting, som du måske kan bruge, når du skal gøre et nyt klasselokale klar. Der er sikkert brugbare ting her på bloggen, men jeg vil lige fremhæve et par ting.

Alfabet
Jeg har lige lavet nye alfabetplakater. Jeg delte nogle sidste år i august, og de findes stadig her på bloggen. Men jeg har købt lidt clipart, og har derfor lavet et par nye udgaver. En udgave med sorte bogstaver, en udgave med blå og røde bogstaver og en udgave med skrivehus. I sidstnævnte er der brugt fonten 'Gittes trykbogstaver'. Disse er placeret under datoen 28. maj 2018 her.



Navneskilte
Jeg lavede sidste år 2 forskellige navneskilte - et til 0.-1. klasse og et til 2.-3. klasse. Skiltet formes til en trekant, og eleven kan så se både elementer til dansk og matematikundervisningen. I filerne findes der to udgaver, da filen også er lavet med tabellerne til matematik. Du finder navneskiltene under 30/6-2017 og 2/8-2017 her.
HUSK: Når du skriver elevens navn, så skriv på hovedet, dvs. modsat af de andre rum - så vender navnet korrekt ud mod læreren, mens eleven kan læse hvad der står bag på ;-)



Piktogrammer
Der ligger op til flere filer med piktogrammer der kan anvendes til dagens program, da jeg jævnligt har smidt nye ud, når folk har kontaktet mig. Piktogrammerne findes med både hvid og sort baggrund. Filerne findes under 21/6-16, 10/6-17 og 20/8-17 her.



Talplakater
Sidste år lavede jeg også talplakater til ophæng i klassen. De findes under den 5/8-17 her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar