User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

22 marts 2018

Multimediefestival

Den 1. februar lavede jeg et indlæg på "Indskoling it" omkring Multimediefestivalen, som fire klasser på min skole havde tilmeldt sig.
Klasserne arbejdede i starten af februar med at lave stop motion film over et kendt eventyr. Det var meget engagerede børn jeg mødte de uger, og jeg kan kun anbefale andre at arbejde med stop motion.

I dag blev det så den 22. marts, og klasserne skulle på UCN til festivalen. Der er fra læreruddannelsens side gjort meget ud af dagen, børnene bliver mødt på den røde løber og arrangørerne er klædt i deres fineste tøj. Jeg er så heldig, at jeg sad på kontoret i den anden ende af bygningen, så jeg måtte jo lige kigge forbi og se de forskellige film. Selvom der var 3 forskellige opgaver, som eleverne/lærerne kunne vælge imellem, havde alle skoler satser på animation af et eventyr - det er nu også en skøn opgave for indskolingsbørn.

Det var desværre ikke Vejgaard Østre Skole som løb af med 1. pladsen, men en af grupperne fik en meget flot 2. plads og desuden vandt de 'publikumsprisen', dvs. det var den film publikum bedst kunne lide. Jeg er så imponeret af gruppens film - Prinsessen på ærten. Så allerede for en måned siden spurgte jeg Victor, Amilia og Anna E, om jeg måtte have lov til at lægge deres film op på min blog, og de kiggede på mig med det gladeste ansigt og sagde stolt "JA!". Og nu kan jeg så endelig, sende den ud til jer der følger med her - vi skulle lige have festivalen gennemført, før den måtte komme ud. Tag godt imod "Prinsessen på ærten" - eleverne har selv stået for det hele, og der har stort set ikke været lærere involveret i arbejdet.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det en fantastisk film. Både billederne og ikke mindst indtalingen. Vi laver jævnligt stopmotion (aldersblandet 0.-2.), og jeg synes næsten det er sværest for børnene at indtale lydsporet. Jeg vil vise dem denne til inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg synes også selv, at den er helt fantastisk, så blev simpelthen nødt til at dele den med jer! :)

      Slet