User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

20 januar 2020

Lidt nyt på bloggen

YES! Jeg fik endelig udnyttet en mandag eftermiddag! :-) Til dette skoleår gik jeg lidt ned i tid, og går derfor til middag om mandagen. I løbet af skoleåret har jeg dog ikke fået brugt mandagen, som jeg oprindeligt havde tænkt det, men i dag lykkes det. Har brugt eftermiddagen på at få lavet et par nye filer til bloggen.

Så derfor - I finder nu 15 opgaver til morgenmapperne i februar på Lidt af hvert. Jeg er ude at rejse 14 dage i februar, så jeg tør simpelthen ikke love at jeg får lavet opgaver til marts. Men jeg skal nok vende stærkt tilbage.


I sidste uge fik jeg en henvendelse fra en lærer, som efterlyste de resterende 60 af de 120 ord samt eventuelt lignende opgaver til 'Find og farv'. Opgaven er helt tilbage til 2015, så det er blandt nogle af de første jeg lavede. Og måske også derfor at jeg lidt har glemt alt om de resterende 60 ord... Men, har nu fået lavet de sidste 60, og derudover også en lignende opgave, hvor eleven skal finde ord med stumt d (til denne opgave kan man selv vælge om ordet skal stå på arket eller det skal være et billede). De 120 ord der er brugt i de to opgaver, er i samme rækkefølge som ordene i hæftet "De 120 ord", som kan købes hos Forlaget Vektor. De nye 'Find og farv' opgaver kan findes på Ordarbejde.

            

Og i formiddags i min forberedelsestid fik jeg lavet en opgave, som jeg skal bruge i min 2. klasse i engelsk på onsdag. Vi har lige nu emnet "Time to eat" fra Yes we can materialet, og jeg vil gerne have eleverne til at kommunikerer lidt. Så har derfor lavet en række kort med billede og ord, som vi skal bruge på onsdag. Kortene kan bruges på mange forskellige måder, så på første side i filen har jeg noteret et par forslag. De findes på fanen Engelsk. Jeg håber på, at jeg i løbet af onsdagen får lavet lignende kort med ord til Classroom, som jeg skal bruge i 1. klasse på fredag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar