User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

17 juli 2019

Interaktive opgaver

Det er lidt pudsigt... Jeg har gennem et stykke tid gået og tænkt på, hvordan jeg mon kunne forny mig og få ideer til andre opgaver. Jeg har også længe tænkt, at jeg godt kunne tænke mig at lave interaktive opgaver, men ikke helt vidst, hvordan jeg skulle få taget hul på det. Men så blev der sommerferie og vupti - der kom ny energi til hjernen, interessante blogs blev læst, og det sprudler med ideer!! Det er fedt og jeg ELSKER det! For mig er det ren afslapning at sidde foran computeren og nørde med sådan noget - jeg ryger ind i en helt anden verden (og vil langt hellere lave dette end at gøre rent!! 😆) Men bare rolig, jeg holder altså også ferie - og lige om lidt er jeg uden computer en uges tid, så bliver der i hvert fald slet ikke lavet noget. 😉

Men altså, nu har jeg startet på en helt ny type opgaver - nemlig interaktive opgaver. Nogle af dem kan laves online, dvs. de kræver ikke google konto/powerpoint, men de fleste bliver i udgaver, som eleverne selv skal lave på eget device. Opgaverne kan laves i google slides på chromebook/pc/mac, hvis blot man er logget ind med en google konto i chromebrowseren - men jeg har også lagt link til en powerpointfil som kan downloades og bruges i powerpoint, hvis man udelukkende gør i Windows. De kan også laves på ipad, men kræver at man har app'en Slides installeret. 

Jeg har indtil videre lavet 6 vidt forskellige opgaver - dem jeg er mest vild med lige pt. er "Find 115 ord", "Find de gemte ord" og "Tastaturtræning". Jeg håber, at der er en masse som har mod på at afprøve dem det kommende skoleår - jeg har i hvert fald nogle kollegaer jeg skal forbi, hvor jeg skal have sat deres klasser igang. 
Du finder det hele på den nye fane "Interaktive opgaver". Øverst på denne har jeg lagt et link til en oversigt, hvor du hurtigt får et overblik over de opgaver, jeg har lavet - oversigten bliver selvfølgelig udbygget efterhånden som jeg får lavet nye opgaver. Så lav et bogmærke, eller tilføj den til dit drev, så du hurtigt kan finde den igen. Du kan se oversigten lige HER.

Nedenfor kan du se en video, hvor jeg gennemgår det nyeste materiale - Tastaturtræning. Det skal jeg i hvert fald have afprøvet på vores kommende 2. årgang.

Fortsat god ferie!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar