User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

01 januar 2019

My Winter break og Min juleferie

Før juleferien lavede jeg et indlæg om nogle CL opgaver, der kan bruges ved skolestart. De findes på både dansk og engelsk. I den forbindelse skrev jeg, at jeg måske ville lave en bog til Book Creator også. Jeg var egentlig gået fra ideen igen, men i dag slog det mig så - jeg skal have 2 lektioner i engelsk i morgen tiden kl. 8 med 2C. 😟 2 lektioner!! Så jeg endte med alligevel at finde på en ide, som vi skal arbejde med. (Scroll ned i bunden hvis du vil have en ide til dansk.)

Jeg har lavet bogen og har så delt den i et bibliotek i Book Creator. I morgen tidlig logger eleverne så på Book Creator gennem skoletube.dk, og så skal de ellers i gang med at fortælle om deres juleferie. Da bogen jo er i Book Creator, har eleverne også mulighed for selv at tilføje sider til bogen, hvis de har mere på hjertet. Og så har jeg nogle andre ting i baghånden, hvis der skulle være nogen som bliver færdig før de 2 lektioner er gået. Jeg har lavet biblioteket sådan, at eleverne ikke kan se hinandens bøger, men kun deres egen.

Engelsk finder i filen som epub, som I blot importerer til Book Creator, når I er logget ind og herefter dele den i et bibliotek med eleverne. Eller I kan downloade filen og dele med jeres elever gennem f.eks. google drev. 
Da der måske er nogen, som ikke har mod på at hoppe i Book Creator, har jeg også uploadet filen som PDF, så I kan printe den ud og bruge den. Lad evt. eleverne klippe ud langs kanten, så de kan samle den til en bog. 



Er du dansklærer og læser dette, så fortvivl ikke - sidste år lavede jeg en bog om Min juleferie, måske kan du bruge den? Du kan se herunder, hvordan den ser ud, og epub-filen henter du HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar