User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

22 december 2018

En kollegaske - og glædelig jul!

Jeg har en skøn kollega på min skole, som elsker julen! Hun er sådan en der i den grad forsøger at sprede juleglæde omkring sig. Et år havde hun i det forberedelseslokale hvor hun sidder sat en lille pakkejulekalender op rundt omkring folks borde. Hun har igennem mange år sat gang i nissevenner blandt personalet. Ja i det hele taget altid spredt god stemning omkring hende! For nogle år siden tog hun ordet til en julefrokost og introducerede en kollegaske. Ja, du læste rigtigt, en kollegaske. Og hvorfor så det? Jo, hun vil gerne anerkende og vise, at der var en kollega som gjorde et godt stykke arbejde og som hun satte pris på. Og den kollega som fik skeen, skulle så den følgende jul give den videre. Der gik desværre ikke mere end et par år, så døde skeen af en eller anden grund - vi er lidt i tvivl om hvad der skete... Men et år eller to efter satte min kollega gang i den igen, og nu har den kørt siden julen 2011. Og i går var det så min tur til at få den - tænk at man kan blive så glad for at få sådan en ske! Jeg havde 2 kollegaer som fik den sammen sidste år til julefrokost. Og de skulle så give den videre i går, hvor der gives en begrundelse for ens valg. Man bliver simpelthen så glad og varm om hjertet, når man lytter på sådan noget. De ord og den ske gør det hele værd, når man vælger at være hjælpsom og give lidt ekstra af sig selv. Og kommentarerne efterfølgende fra flere kollegaer om, at det var fortjent, bliver man lige så glad for! Så føler man sig glad og klar til jul. 

Og det bringer mig så videre til det næste punkt på dagsordenen - juleferie! Lærere og pædagoger rundt om, som yder en fantastisk indsats for deres elever er nu gået på en velfortjent juleferie. Jeg håber, at man kan lade skole være skole, og bruge den næste uges tid på at nyde julen, julestemningen, hyggen med familien - og måske få læst en bog eller to. Jeg har fået "Profeterne i evighedsfjorden" af Kim Leine, som jeg helt sikkert skal have læst i ferien. Få ladet batterierne op, så I er klar til at starte et nyt skoleår. Hos os begynder vi allerede 2. januar - der må være nogle forvaltningsfolk som har glemt, hvad det vil sige at være 8 år og starte i skole dagen efter 1. nytårsdag. Jeg har en formodning om, at vi starter ud med at møde en masse trætte unger - men det klarer vi også nok. ;-)

Rigtig glædelig jul og ønsket om et godt og lykkebringende nytår! Pas på jer selv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar