User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

20 oktober 2018

Bloggens fødselsdag og lidt nyt til jul

Jeg har været lidt optaget denne uge, så jeg har helt glemt, at bloggen har haft fødselsdag. Den 15. oktober var det 3 år siden, at jeg startede bloggen. Det er slet ikke til at forstå, alle de ting der er sket siden da, det har været en spændende rejse, som jeg er sikker på fortsætter de kommende år. Jeg har ikke længere tal på, hvor mange filer jeg har lagt ud her på bloggen - jeg ved blot der er mange. 400? Måske flere. Det skal jeg vist ikke tænke nærmere over! 😅🙈

Jeg ved godt, at der fortsat er længe til, men jeg har allerede haft den første henvendelse ift. min julekalender med musik. Så jeg har derfor været et smut forbi fanen "Jul", hvor jeg har tjekket min julekalender igennem (den finder du øverst på siden), så alle sange i kalenderen nu kan afspilles. Der findes efterhånden flere forskellige versioner af lignende kalendere rundt omkring, nogle med små film, andre med sange der ikke kun handler om vinter/jul. Men min er med sange, jeg synes det er så hyggeligt at starte dagen med en sang. Så kan I bruge den, så brug den endelig! 
(Jeg har i løbet af ugen fået en ide til noget kalenderværk i Book Creator, men nu skal jeg lige se, om jeg får tiden til at få det lavet - i så fald hører I selvfølgelig nærmere!)

Jeg har også opdateret jule-fanen med et par nye materialer, som I finder nederst under 10/10-18 og 16/10-18. Først finder I en lille læsebog inspireret af mine "Jeg kan læse ark" og har også lavet en fil med "Vi lærer ord - juleord", hvor ord fra bogen gennemgås. Den kan evt. bruges først eller sideløbende med læsebogen. Jeg tænker materialet henvender sig til 0.-1. klasse. 
Dernæst har jeg lavet et kompendium med juleopgaver til 3. klasse - dog er der flere af opgaverne (måske dem alle?), som også vil kunne bruges i 2. klasse, så kig det igennem og brug, hvad du kan. Side 3-6 i filen hører sammen, men ellers kan siderne i filen bruges uafhængigt af hinanden.

    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar