User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

02 april 2018

Prinsessen på ærten

Hmm...Måske blev jeg inspireret af filmen fra Multimediefestivale :-) Det havde jeg ikke lige tænkt over.

Jeg fik lyst til at prøve med at lave noget lidt andet, så må vi se, om der kommer mere til. Jeg har lavet en kortere udgave af "Prinsessen på ærten" med lidt billedstøtte undervejs (billederne er sort/hvid, så eleverne evt. selv kan farvelægge dem). Og så har jeg lavet en fil med en hel del forskellige opgaver, som er i meget forskellige sværhedsgrader. Alt fra skriv ordene og tæl bogstaver, til at skrive historien selv og lære forskellige ord. Der er forslag til en kreativ opgave undervejs (lave prinsessens seng) og der er desuden 2 forskellige flipbøger i filen. Så der skulle være lidt for enhver smag. Måske er det noget du kan bruge, hvis du står og skal arbejde med eventyr, eller måske mangler du lige lidt til et par timers undervisning på et tidspunkt. Afhængig af hvordan man bruger filerne, kan det nok bruges i 0.-2. klasse. Find materialet på fanen Eventyr.

Håber alle har haft en god påske og er klar til at tage fat igen! (Kan hilse og sige, at der kun er 13 uger til, at vi sender eleverne på sommerferie - slet ikke til at forstå!)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar