User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

09 marts 2018

Læseforståelsesopgaver

Pyha en uge jeg har haft! Der er lidt at se til, når man starter nyt arbejde og oven i kører mere eller mindre almindeligt skema de andre dage indtil påskeferien. Og så lige et par andre småting oveni i denne uge... Lad os bare sige, at jeg er glad for at der er weekend!! 

Men sjovt nok er det ofte når jeg har travlt, at jeg pludselig får nogle ideer. Og i går fik jeg en ide om at lave nogle 'lydrette' (eller næsten lydrette) læseforståelsesopgaver i stil med dem, der i forvejen kan findes her på bloggen. Jeg har derfor nu fået lavet en fil med 10 sider. Det er ikke nok, det ved jeg godt, men det er hvad det blev til lige nu. Hvis jeg ellers kan få digtet lidt flere tekster, vil jeg se om jeg evt. kan få udgivet en "Jeg kan læse og forstå - lydret" på Forlaget Vektor, som udgiver mine andre materialer. Filen med opgaverne findes på fanen "Læseforståelse" samt "0. klasse".

Derudover fik jeg i dag en henvendelse på en matematikopgave. Jeg har en opgave liggende om at finde det dobbelte og henvendelsen gik på, om jeg ikke kunne lave en om at finde det halve. Den tog ikke så lang tid at lave, så den er smidt på fanen "Matematik" (find det halve af 2,4, 6, 8. 10 og 12). Måske andre kan bruge den også.
                                  
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar