User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

24 januar 2018

Nye udfordringer! :-)

Skulle der være nogen, som kender en fantastisk indskolingslærer med liniefag i dansk og musik eller engelsk, så kig med her: https://www.aalborg.dk/job-og-ledighed/job?jobid=15984 Min stilling er nemlig blevet ledig! 
Jeg er så fantastisk heldig, at jeg har fået en konsulentstilling på CFU, og min arbejdstid skal derfor deles mellem min nuværende arbejdsplads og CFU. Det betyder desværre også, at jeg må af med min 1. klasse og dermed ryger ud af VERDENS SKØNNESTE team! Og jeg mener virkelig, at det er verdens skønneste team! Jeg startede i teamet for lige præcis 12 år siden her lige om lidt, hvilket betyder at jeg har været danskkollegaer med MH og ML i 12 år!!  Jeg er slet ikke sikker på, at vi kan finde ud af ikke at arbejde sammen, men det her var en mulighed, som jeg ikke kunne lade gå forbi min næse. Og heldigvis bliver jeg jo på skolen, så jeg fortsat kan være sammen med min dejlige kollegaer. Kan virkelig kun på det varmeste anbefale min arbejdsplads, så sidder der nogen som trænger til nye udfordringer eller lige kender en som vil passe perfekt, ja så er det bare med at få søgt! Der er lige en 1½ uges tid mere at løbe på.

Og blot for lige at tage spørgsmålet i opløbet - bloggen her og de andre blogs jeg har, fortsætter uændret. Måske bliver der lige en periode, hvor der bliver lidt stille når jeg starter, for jeg er sikker på, at der bliver en masse nye ting at sætte sig ind i. Men måske kommer der også nye ideer til, som kan komme ud her! :-) 

Jeg skrev vist i et af de seneste indlæg, at vi skulle i gang med Pelle Pamfilius. Det er simpelthen en fornøjelse! Når man først har fået lavet en plan, så er det bare at køre med den hver uge for hvert kapitel - giver let planlægning og giver dermed overskud til at planlægge/ordne nogle andre ting, som man måske har fået nedprioriteret lidt. Vi er kun kommet til kapitel 3, men jeg tror det bliver godt. Og så er det jo mega fedt, at det er et materiale som er let for en ny lærer at overtage, og vil kunne betyde at denne vil have overskud og energi til at lære børn, forældre og kollegaer at kende - det kunne jo næsten ikke passe bedre!
Jeg har i denne og sidste uge brugt 4 lektioner på at få læst med alle mine elever. Jeg gjorde det samme i starten af skoleåret, og havde egentlig håbet, at jeg havde nået at læse med dem i november/december, men sådan blev det ikke lige. Men nu er det heldigvis gjort, og det er så fedt at sidde med hver elev og fortælle dem, hvor meget de har rykket sig - og at opleve at flere af dem godt kan huske, hvordan det var sidste gang og kan mærke, hvor gode de er blevet. En af pigerne tog røven på mig og var langt bedre end hvad jeg lige havde vurderet hende til, og det var mega fedt at kunne tale med hende om det - tror hun voksede en hel meter! :)

Håber I alle er kommet godt i gang her efter juleferien - sjovt som man allerede føler, at man har været i gang i flere uger... ;-) 

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Du benævner kort en overordnet plan for Pelle Pamfilius...er det en du vil dele??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Selvfølgelig - jeg har lige lavet et indlæg omkring Pelle, hvor jeg deler en plan og skriver nogle overordnet tanker. Håber, at det kan bruges!
      Mvh. Susanne

      Slet
    2. Glemte linket ;-)
      https://indskoling.blogspot.com/2019/05/inspiration-til-pelle-pamfilius.html

      Slet