User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

05 september 2017

Bevægelsesaktivtitet

Vi er lige gået i gang med et forløb om "Rim og remser". Vi bruger det forløb som findes på http://dansk0-2.gyldendal.dk/, hvis man har adgang til Gyldendals fagportal. Vi er lige startet op i min klasse, og i den forbindelse har vi i dag spillet det rimspil, som ligger på fanen 'Spil'. Det fungerede super fint, og det var sjovt at opleve, hvordan nogle af børnene hurtigt blev klar over, at det med endelserne faktisk kan hjælpe en til hurtigt at få læst et ord - kender man endelsen, kan man nemt sætte en forlyd på. 

I morgen fortsætter vi med forløbet, og jeg kunne godt tænke mig at lave en aktivitet med noget bevægelse med dem. Så det måtte jeg jo lige se om jeg kunne hitte ud af. Jeg har derfor lavet en "Bevægelsesaktivitet til rim", som dog endnu ikke er afprøvet, så jeg tør ikke sige, hvordan det bliver i praksis :-) Men tanken bag er god, så mon ikke det går. Vi kaster os i hvert fald ud i den i morgen. Aktiviteten kan findes på "Forskellige løb/bevægelse/brain-breaks". Jeg har i filens vejledning skrevet nogle andre bud på, hvad man også kan bruge aktiviteten til, så kig forbi den, selvom I ikke lige nu arbejder med rim.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar