User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

23 marts 2017

Pictogrammer - Picto4me

På facebook har der netop været en tråd der handlede om, hvor man finder pictogrammer, hvor der f.eks. er fokus på det at lytte og række hånden op. Egentlig synes jeg det kan være en god ide at tage billeder af børnene i situationen, men der findes også pictogrammer, som man kan bruge til formålet. Er man på en windows-computer, kan man downloade Picto Selector, hvor der findes mange gode billeder. Er man på chromebook (eller bruger google drev/chromebrowseren) kan jeg anbefale Picto4me. Jeg har lavet en video der viser, hvordan du finder programmet og hvordan jeg som regel bruger det.

4 kommentarer:

  1. hej Susanne - rigtig fine ting du laver - kan vi måske få dig til at lave skriften på pictogrammerne helt sorte??
    mvh Lene

    SvarSlet
  2. hejsa li en forlængelse af sidste forespørgsel mht sort skrift, kan rammerne ligeledes skiftes til sort ramme på alle??
    mvh Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Er det piktogrammerne med fag/pause/osv, som I gerne vil have med sort skrift og sort kant?
      Vh Susann

      Slet
    2. De nye piktogrammer jeg har lavet, har faktisk alle sort ramme: https://drive.google.com/file/d/1S7_0q8kNZraRrkMYJZfmH7c_ZK1jdVBz/view?usp=sharing
      Vil I kunne bruge dem med sort skrift?

      Slet