User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

18 januar 2016

Lidt fif...

Mange af de ting jeg har lagt ind her på bloggen, som jeg selv har planer om at bruge eller allerede bruger, laminerer jeg, så de kan bruges igen og igen og på den måde spare på papiret (f.eks. spillet Slå et ord). Især de røde toner af whiteboardtusser kan være svære at få af - de grønne kan også være lidt genstridige. Og da jeg har mange plader i gang på en gang, kan jeg godt have 15 plader der skal rengøres mere eller mindre på en og samme tid.. Jeg har tidligere købt nedenstående smileyer på ebay (har 2 i klassen - købt for ca. 6 kr. stykket hvis jeg husker rigtigt). De virker nogenlunde, men ikke helt optimalt. Men i dag har vi afprøvet helt almindelige Natusan babyservietter (købt til 12 kr. for en pakke med 64 stk. i Normal). Det virkede!! Og især hvis man lige til sidst kører dem over med en smiley eller en almindelig tavlesvamp. Så det råd er er hermed givet videre!


Generelt er ebay ret genialt - nøj hvor man kan finde mange ting! Jeg har efterhånden købt en del småting, som jeg taget med i klassen. Ja, jeg har selv købt det - men så er det mit, og jeg kan tage det med mig, når jeg skifter klasse...Har f.eks. købt sådan nogle små brikker, som man f.eks. bruger til banko - de er gennemsigtige og i forskellige farver, og helt geniale som spillebrikker til f.eks. 4 på stribe. Mit seneste indkøb er et tastatur som I ser på billedet nedenfor. Det er egentlig et silikone overlag til en macbook, men jeg tænker det fint kan bruges til "Tast mig" opgaven som jeg har i mine ordkort - hvor eleverne skal taste ordene på et tastatur. Og så fylder det ingenting ift. et almindeligt tastatur, da det kan foldes sammen og opbevares i f.eks. en lille kasse. Jeg har købt 3 - tiden må vise om jeg skal have et par stykker mere. De kan fås i alverdens farver - jeg har valgt den sorte.. Afhængig af hvor de købes henne, er prisen mellem 13 og 20 kr.

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Jeg har hørt, at kaffe skulle rense whiteboards. Slut af med noget vinduesrens til at tage kaffeduften;-)
    Mvh
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina
      Jeg siger tak for ideen :-)
      Mvh. Susanne

      Slet